Monday, October 18, 2010

JYJ The Beginning Showcase 2010 in Malaysia


peringatan..!! post ni nyk pasal aku and the gang time showcase tuh.. kalo agak2 xmo bace.. just scroll down je la.. heheheehee.. (^_^)v




pada tanggal 16/10/2010.. aku ngan ilie bercadang nk gi tgk kawasan sekeliling stadium tuh.. since kitro pun sewa hotel kan.. huhuhu.. well.. tiket kitorg FREE STANDING rock zone.. betul2 belakang vip.. so.. sile paham..

carik entrance.. owh.. okay.. tgk nih..!

dh agak ramai jugak nih..! ini baru pukul 8 weyh.. kalo pukul 8 pagi mcm mane..? giler r..! perasaan cuak berbaur resah itu semakin membara..! aku nk berdiri kt depan..! nk depan jugak..! x kire..!! xkire..!! sampai kan aku rase mcm nk tido situ jugak je.. tp.. at last.. kitorg tido hotel je la.. hahahaha.. =D mahal2 byr tp xmo tido.. gile ape..? ye x..?


menurut information counter yg boleh dipercayai.. mereka sume yg di atas ni start que since hari khamis lagi.. gile betul..! showcase hari ahad kot.. gile r..! tu mmg die-hard-fan gile27x..! aku pun xsanggup mcm tu kot.. huhuhu..


17/10/2010


suasana pukul 7 pagi.. okay.. tidak seperti yg aku bygkan.. maksudnye.. org sikit lagi.. eh.. biar betul mcm ni sikit jek..? mcm sukar utk dipercayai.. hurm.. but.. sikit2 pun.. time dia tulis no giliran kt tangan kitorg.. no aku ialah E236 okay.. thats mean dh ade 235 org yg tgh beratur kt depan aku..!! waaaaa..!! ramainye..! huhuhu.. no ni konon2nye membawa maksud no giliran utk masuk rock zone tu nanti.. kirenye sistematik la kan cara pengurusan untuk masuk ke stadium tu..

no dah dapat.. so.. berjalan2 la kitorg dgn freely nye.. hak3x.. =D


snap sane.. snap sini.. snap lagi.. hehehehe.. (^_^)v


oops...! i did it again~~




kitorg sempat make friends dgn a few cassie kt sane.. kitorg kenal on the spot okay..! tp.. gaya kitorg ni mcm dh kenal lame giler r..! siyes best..! d r memasing giler sporting and bising plus havoc giler..!

tadaaa..!! dlm gmbr ni sume member2 baru yek.. harap maklum.. hehehehe.. kertas yg aku pegang tu tulis 'SARANGHAE' which means 'I LOVE YOU'.. sume org dpt satu.. free..


stop..!! stop..!! cassie wat iklan kejap..

sila isi tempat kosong tidak melebihi 20 patah perkataan..

"saya suka makan baked bean in tomatao sauce kerana _______________________"

dan hantar ke facebook tuan punye blog ni.. peserta yg terbaik akan dipilih berdasarkan kreativiti.. tiada hadiah istimewa menanti anda..


sekian..


iklan tamat..
hak3x.. siyes xbetul aku skg nih..

okay.. back to the main story.. keh3x.. sementara tunggu gate bukak.. kitorg sume pun berhu-ha hu-ha ke sana ke mari tgk itu tgk ini snap sane snap sini.. hahahaha..

bergambar dgn set JYJ The Beginning album special edition milik Iylia.. set ni termasuk album, photobook, poster dan t-shirt.. harga RM150.. aku xbeli pon.. huhuhuhu.. sbb rase mcm xberbaloi jek.. padahal no money.. huk3x.. sedih3x.. T_T


and suddenly...


kyaaaaaaaaaa...!!! *shouting like mad..!* TVXQ IS HERE..!!!!

giler r.. walopun bukan TVXQ yg sebenar nad cume fan yg pakai topeng muke dorg pun.. kitorg sume giler excited dah.. kalo TVXQ betul2 dtg mcm mane..?? pengsan aku agaknye.. waaaa..!!

aku sempat amik gmbr dgn dorg ber5.. penat2 aku edit n cantum and edit balik.. cis..! baru kusedar..! aku tersave saiz dia kecik giler nk mampus.. so.. dh malas nk edit balik.. ni jek yg termampu aku bg korg tgk.. later okay..? i will upload yg lagi cantik punye.. peace.. (^_^)v



cube teka aku tgh pikir ape..?? hahahahaahaa.. muke giler pervert r pandang changmin.. ala.. xpe.. changmin is forever mine..! hahahahahaa.. =D


bg korg2 yg x paham hangul.. ni aku translate satu2 name dorg be5.. pasni aku guarantee la kan.. tibe2 jek ilie pandai tulis 유천, kan ilie kan..?? hehehehehehe.. =p


okay.. we got 4 fan.. 1 fan is missing.. cube teka fan sape yg xde..

1....


2....



3......
teeeeeeetttt... mase dh tamat..!
jawapannye.. biarla hanya cassie saje yg tahu.. wkakakakakaka.. nk clue?? okay..

clue: aku ganti tempat dia..

dah2..!! pegi carik sane pegi..!! hahahahaha.. =D




terasa diri ini sgt cute dlm ini pic.. hahahaha.. perasan sendiri aku nih.. sukati la kan..? kan..? kan..?? hahahahahaa.. =D


for you guys information.. kitorg dh bersesak2 mcm ni dlm pukul 11.30 pagi lagi.. nasib baik la aku n the gang sempat menyelit2 sane sini so kitorg less than 5m to the gate.. hak3x.. rencana ikut no giliran seperti yg diwar2kan pagi2 tadi tidak berjalan dgn lancar apabila ade org melenting tadi kt org yg bg no tu.. huhuhuhu.. kesian dia.. and kesian kite sume jugak sebenarnye..! huwaaa..!! sgt3x tidak teratur.. T_T


time ni sesak2 okay lagi.. tp bile gate dah bukak pukul 12.30.. berlari2 sume org masuk..! termasuklah kitorg ni.. pergh..! siyes cuak beb kalo xdpt depan.. huhuhuu..
ingtkan boleh masuk stadium terus.. rupe2nye.. tidaaakkk.!!! dia tutp lagi and sowh kitorg beratur ikut pintu masuk yg dia tetapkan tu.. andwae..!!


time ni la segala KEAZABAN berlaku.. mmg giler r.. mampat lebih mampat drpada sardin yg dlm tin tu.. dgn cuaca panas giler.. tgn kalo dh naik xbloeh nk turun balik sebab xde ruang.. pastu ade yg tolak2.. henpon berbunyik pun xde ruang nk angkat.. mmg rase mcm nak mati dah time ni sebenarnye.. huhuhuhu.. time tu cume pikir.. "rilex liana rilex.. x lame pun lagi ko boleh jumpe JunSu..! rilex liana..! rilex..!!bertahan..!" sure..! mmg agak ramai la jugak yg fainting.. and ade jugak yg memaki hamun mencarut sume tu.. termasuk la aku.. huk3x.. T_T



kitorg masuk stadium pukul 3.00 ptg cenggitu.. giler r kan..?

sorry.. GAMBAR2 DALAM STADIUM AKU X AMIK.. in fact.. bile JYJ depan mata.. i say sorry to camera.. aku nk tgk dorg puas2..! itu lebi penting dari tgk dorg melalui lensa kamera kan..? gmbr xcantik nk kene check pastu tgkap gmbr lagi.. oh tidak.. saya tiada masa utk itu sume.. mata saya cume tertumpu pada stage sahaja.. keh3x... plus.. i know la.. ramai giler kan yg akan amik gmbr2 dorg and upload kt facebook, blog, twitter, tumblr dan sebagainye r.. rite..? so.. saye memilih utk tidak membuang mase amik gmbr dorg.. saye just menumpukan sepenuh perhatian terhadap dorg jek.. hehehehehe.. (^_^)


before start.. aku dh dpt port baik punye.. tp aku belakang sorang minah cina yg tinggi giler r kan.. aku xkisah.. sebab at least aku leh nampak stage.. walopun sgt2 berharap stage tinggi.. haish~ =_=" member2 lain pun terpisah ngan kitorg sume.. cume aku still be2 ngan ilie.. hohohohooho..


start jek lagu.. okay..! nape sume org tolak2 aku nih..? baik yg depan mahupun belakang.. especially minah icna yg tinggi giler nih..? nape nk push3x aku nih..? huwaaa..!! guwa tensen..! lantas.. dgn sepenuh kudrat gua lawan balik dorg sume.. and then.. korg nk taw ape first thing yg aku nampak depan mata aku bukan dekat skrin tapi depan mata degn jelas dan clear giler nih..?? nk taw ape..?? 1ST THING AKU NAMPAK IALAH MUSCLE JAEJOONG..!! giler hot beb..!! omo... omo...!! sexy giler..!!semakin galak aku melawan arus yg dari tadi mcm nk bunuh aku nih.. AKU NAMPAK BODY JAEJOONG PULAK..!! kyaaaaaaa...!!! THEN AKU NAMPAK YOOCHUN TGH MENARI.. waaaaaa... tp aku xnampak junsu pun.. T_T last2.. aku kalah dlm perjuangan itu.. aku terus pegi belakang.. dgn kesedihan giler r.. tahniah kepada pemenang2 yg berjaya buat aku ngan ilie melangkah keluar dari kumpulan tersebut..


tp kan.. sebenarnye la kan.. kt belakang tu 27x lbih clear dari tempat yg tolak2 tuh..! seriously..! dh r yg berdiri kt situ cuma aku ngan ilie jek.. terlompat2 kitorg enjoy the show..! hahahahaha.. nk tgk show tersebut..??

check it out here..



credits to bravetears@youtube

try r cari position aku ngan ilie kt dalam stadium tu kalo korg nampak.. hehehehehee.. =p


memandangkan cume aku ngan ilie jek yg berada kt spot tersebut.. and kitorg mmg giler terkinje2 tiap2 kali dorang nyanyi.. guess what..? JYJ DID NOTICED US..!! seriously..!! kyaaaaa...!! firt Junsu yg pandang kitorg.. pastu Jaejoong.. then Yoochun pulak.. kirenye dorg be3 mmg noticed r 2 org fan yg xtaw penat melompat2 enjoy the show kan..? waaaaa..!! this thing make us super duper happy for the whole day..! rase mcm segala usaha yg kami lakukan ini sgt berbaloi.. (^_^)V


JYJ, YOU MAKE MY DAY..!


after habis show sume.. baru pegang kamera semula.. tp muke dh xlawa r.. dh penat tahap gaban.. rase mcm nk tekan butang2 kt kamera tu pun punye seksa.. huhuhu~









nak amik gmbr kat 'MY MAX' tu.. tapi.. ramai giler kt situ and aku mmg dh xlarat.. huhuhuhu.. so.. kami pulang ke pangkal jalan.. the end..







20 years after...(impian masa hadapan..) chewaaaahh... hahahahaa..

kalo anak aku nk pegi mane2 korean showcase or fanmeeting or concert what so ever..
"jgn beli yg rock zone or mosh pit ye, nak.. beli je VVIP seat.. mama belanje.. hehehehehe.."
after a while..
"err... mama nk ikut sekali boleh x..??"
hahahahahahahahahaahahaaaaa... mcm la laki aku bagi, ye x..? buatnye changmin yg datang.. mmg mcm mustahil la kan nk mendapatkan keizinan tu sbb changmin musuh paling ketat dari dulu sampai sekarang.. ye x..? hehehehe...


peace no war..! (^_^)v

No comments:

Post a Comment